Uitgangspunten samen uitwerken
Gemeente en keldereigenaren werken de uitgangspunten van de definitieve regeling samen uit. Op deze pagina leest u hoe u kunt meedoen.
De regeling voor de samenwerking bij kelderherstel moet goed uitvoerbaar zijn en recht doen aan de belangen van keldereigenaren en gemeente. We maken regelingen voor de vorm van de samenwerking, het opdrachtgeverschap, de manier waarop we de kosten verdelen en hoe we een meerjarige, samenhangende planning maken. Per uitgangspunt verkennen we in januari en februari de verschillende varianten voor de uitwerking. In maart en april vormen we ons gezamenlijk een oordeel en schrijven we een concept uitvoeringsregeling kelderherstel uit. In mei neemt het college een besluit over de regeling.
Samen aan zet
De gemeente en het bestuur van vereniging De Utrechtse Werfkelders (DUW) bespreken hoe gemeente en keldereigenaren de uitgangspunten samen uitwerken. Het bestuur van de vereniging heeft aangegeven leden actief te willen betrekken bij de uitwerking van de uitgangspunten, in te organiseren bijeenkomsten of in de vorm van een werkgroep. De vereniging zal de meer definitieve vormgeving van betrokkenheid bespreken op een Algemene Vergadering op 22 januari 2025. De gemeente zal veel voorwerk doen zodat keldereigenaren in weinig tijd toch inhoudelijk kunnen bijdragen aan de nieuwe regeling.
Wilt u meedoen en onze samenwerking helpen vormgeven in gesprekken of werksessies? Meld u zich dan aan bij de gemeente via werven@utrecht.nl of bij vereniging DUW.
Tegelijkertijd peilen we de mening van zo veel mogelijk keldereigenaren in een-op-een gesprekken, online enquêtes in het Denk Mee platform en informatiebijeenkomsten. Dit geeft keldereigenaren de mogelijkheid om op afstand mee te denken. In maart leggen we de eerste uitkomsten voor aan keldereigenaren, voordat we keuzes maken. In april bespreken we in een bijeenkomst met de wethouder de keuzes die zijn gemaakt, voordat het college een besluit neemt. We houden u op de hoogte van enquêtes en bijeenkomsten via e-mail (keldereigenaren met wie we contact hebben over kelderherstel) en de nieuwsbrief keldereigenaren (alle abonnees).
Nieuwsbrief
Op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief keldereigenaren Meld u aan voor de nieuwsbrief
Agenda
Waneer | Wat |
---|---|
17 december 2024 | Bijeenkomst DUW voor alle keldereigenaren, bespreken aanpak uitwerking uitgangspunten. |
22 januari 2025 | Algemene ledenvergadering vereniging DUW. |
20 maart 2025 | Informatiebijeenkomst gemeente en keldereigenaren, bespreken eerste opbrengst uitwerking. |
17 april 2025 | Bijeenkomst DUW voor keldereigenaren met wethouder Rachel Streefland, bespreken conceptvoorstel uitwerking samenwerking. |